در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند شهردار منطقه۸ مشهد: اجرای پروژه‌های عمرانی در اراضی پادگان، حاصل تعامل ارتش با مدیریت شهری است گلایه ساکنان محله مهرآباد مشهد از انسداد یک پُل
سرخط خبرها

برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۷۳۹۰
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و مدیر منابع وزارت راه و شهرسازی، از تدوین برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت‌ماه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز بعد از تأکید سال گذشته رئیس‌جمهور برای آغاز هر‌چه‌سریع‌تر عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد برای توسعه زیرساخت‌های زیارت، بهمن سال گذشته بود که محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، اعلام کرد که عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران به مشهد با تدارک وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن و جلسه‌ای اختصاصی که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، به‌زودی آغاز می‌شود.

تمام‌عیار، پای‌کار قطار

حالا و با گذشت سه ماه از اظهارات این مقام مسئول، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیر منابع وزارت راه و شهرسازی، از تدوین برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت‌ماه خبر داد و اعلام کرد که این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تأمین مالی ممکن، برای تهیه سبد متنوع تأمین مالی راه‌آهن تهران-مشهد اقدام می‌کند. 

دیروز و در جلسه بررسی نحوه اجرای دستور رئیس‌جمهوری برای تسریع در شروع عملیات اجرایی راه‌آهن سریع السیر تهران-مشهد، بسیاری از مسئولان کشوری برای تحقق دستور رئیس‌جمهور برای گسترش زیرساخت‌های زیارت، پای‌کار آمدند و امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت نفت، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌و‌نقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گرد هم آمدند تا همه توان مالی دولت را برای تحقق این مهم بسیج کنند.

تدوین برنامه عملیاتی در همین ماه

آن‌گونه که غفاری اعلام کرد، محور مذکور به طول ۸۷۰ کیلومتر احداث خواهد شد و با‌توجه‌به اهمیت آن در جابه‌جایی ۴۱‌میلیون نفر زائر و مسافر در سال، از توجیه لازم برای اجرایی شدن برخوردار است.
این مقام مسئول این خبر خوش را هم داد که با‌توجه‌به مطالعات و اقدامات صورت‌گرفته ظرف بیش از یک سال گذشته، حتما در اردیبهشت‌ماه برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد تدوین‌ می‌شود.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالای منابع مورد‌نیاز برای اجرای این پروژه گفت: با‌توجه‌به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران و بخش‌های فنی و اجرایی داخلی و همچنین اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای این پروژه، سبد تأمین مالی متنوع آن طراحی و به‌زودی برای اتخاذ تصمیم نهایی تقدیم دولت خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بهره‌گیری کامل از نتایج تجربیات موجود، اتخاذ تدابیر لازم برای انتقال فناوری و مستندسازی لازم، تحت یک مدیریت متمرکز و فازبندی عملیاتی پروژه با رویکرد بهره‌برداری کامل هر‌یک از فاز‌ها را از الزامات اجرایی این پروژه می‌دانیم.

استفاده حداکثری از کنسرسیوم مشاوران توانمند

غفاری همچنین با اشاره به برخورداری پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد از مجوز ماده‌۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری‌اسلامی‌ایران به این نکته اشاره کرد که سعی ما بر این است که از حضور کنسرسیوم مشاوران توانمند داخلی و خارجی برای طراحی و نظارت مطمئن و کامل پروژه حداکثر بهره را ببریم. این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تأمین مالی ممکن، از جمله انواع تهاتر نفت، منابع عمومی، مشوق‌ها و امتیازات مالی، تأمین مالی فاینانس، تخفیف سود بازرگانی تجهیزات وارداتی، امتیاز معادن، مولدسازی و ... برای تهیه سبد متنوع تأمین مالی راه‌آهن تهران-مشهد اقدام می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->